Fyller du i formuläret är det en faktisk bokning och inte en offertförfrågan om inget annat skrivs.
– Städning kan avbokas skriftligen senast 3 dagar innan städdatum, därefter utgår full kostnad.
– Lägenheten ska vara helt tömd. (Om ej tillval gjorts eller annat är överenskommet städar vi endast runt befintliga saker)
– Vi har med oss en 3 trappsstege, om en högre behövs måste du se till att en sådan finns på plats när vi kommer.
(Våran stege räcker till normal takhöjd på 2.50m. Garantin täcker ej sådant som vi inte kommer åt om högre stege ej finns tillgänglig)
– Oftast lämnar vi materialet dagen innan, är du inte hemma ställer vi det utanför din dörr.
Kom ihåg tid & datum!
Vi väntar max 30 minuter utöver inbokad tid om vi inte fått tag i dig, därefter utgår full kostnad.
Får vi tag i dig tillkommer timdebitering utöver fast pris à 350kr / påbörjad timme per person.
DETTA GÄLLER VID EN BOKNING:
– Vi måste ha el & vatten i bostaden när vi utför din flyttstädning, finns inte detta kan vi inte ge garanti på flyttstädningen.
(Extra timdebitering kan tillkomma vid eventuell väntetid eller annan lösning)
– Frys skall vara avfrostat vid tillträdet av flyttstädning om du inte beställt avfrostning som tillval.
(Garantin gäller ej om frysen inte är avfrostad och du inte beställt avfrostning.
Vid tillval av avfrostning skall det finnas ett läckageskydd samt en fungerande avfrostningstapp för att vi ska ansvara för eventuella skador som vattenläckage eller liknande.)
Avfrostning sker under den tid vi arbetar med övriga bosten. Skulle frysen vara så isig att vi blir klara med övriga bostaden innan frysen är fullständigt avfrostad, stannar vi EJ kvar och väntar på detta.
(Avfrostning debiteras även i detta fall)
Vi kan stanna kvar mot extra timdebitering efter överenskommelse.
– Allt ska finnas tillgängligt, fönster ska gå att öppna normalt och ingenting ska behöva modifieras, monteras ner eller liknande.
– Slutna element ska vara isärmonterade innan vi kommer om ni vill ha rengjort emellan.
– Påpeka för oss om lokalvårdaren behöver veta om något är trasigt, ömtåligt eller behöver veta något annat särskilt om bostaden för att kunna utföra sitt jobb ordentligt.
Skulle något i bostaden vara så pass känsligt att det inte går att rengöras på ett normalt sätt, måste du meddela oss om att inte röra detta.
Skulle vi inte bli meddelade om detta är detta inget vi står för.
BETALNING
– Fakturaavgift samt resa & material tillkommer på totalt 99kr och fakturan kommer att mailas ut till dig om du inte valt att få den per post.
(Faktura samt material & resa är ej berättigat rutavdrag)
– Kreditkontroll görs alltid vid bokning om inte överenskommelse om fullständig förskottsbetalning görs innan.
– Vid godkänd kreditkontroll mailas en faktura ut som standard efter att städningen är utförd.
– I det fall att en kreditprövning påvisar anmärkning behöver vi få in en fullständig förskottsbetalning.
När rutavdraget godkänts återbetalas motsvarande rutavdragets belopp till ditt bankkonto.
Betalningen kan då ske till vårat Bankgiro senast 3 dagar före städdatum, har förskottsbetalning inte inkommit ser vi detta som en avbokning.
– Om fakturan inte betalats inom utställt datum tillkommer en påminnelseavgift på 59kr.
Vi förbehåller oss rätten att debitera ränta samt ersättning för de extra kostnader som är förenade med dröjsmålet.
– Fakturan ställs ut från Mälarhöjden Plåt & Bygg AB med orgnr: 559163-4836.
– All eventuell timdebitering räknas för arbetad timme/person.
INFÖR FLYTTSTÄDNINGEN
– Kyl/frys, spis & badkar, tvättmaskin/torktumlare, allt du vill ha rengjort bakom ska vara framdraget om du önskar rengöring bakom/under.
(Vi gör inte detta då vi inte vill riskera skador på golv, inredning, personal eller liknande.
Vi ansvarar ej för eventuella skador om ni önskar hjälp med flytt.
Är något av ovanstående inte gjort täcker våran garanti ej detta)
– Badkarsfronten monteras bort (om möjligt) så att man kommer åt att rengöra under badkaret.
(Meddela oss om du vill att vi tar bort fronten, dock ansvarar vi ej om fästen eller annat skulle skadas)
– Ugnsluckans glas ska tas bort av dig innan vi kommer om du önskar att vi rengör mellan glasen.
(Garantin täcker ej om detta inte är delat)
– Pyrolytisk rengöring i Ugnen:
Om ni har en ugn som har pyrolysemalj måste ni informerara om detta vid bokning.
Detta eftersom man ej skall använda vanlig ugnsrengöring. Använd rengöringsfunktionen innan vi kommer.
(Vi ansvarar ej om detta inte informerats av dig som kund)
-Om glas skall putsas utvändigt vid inglasad balkong måste du ha monterat ned dessa innan städning påbörjas i de fall dessa inte går att vikas in, eller om det gäller bottenvåning och det går att stå utanför.
-Vi tillhandahar ej några liftar, långa stegar eller förlängningsarmar för t. ex putsning av fönster eller balkongglas.
REKLAMATION
– OBS! Vi betalar inte ut någon ekonomisk ersättning i något sammanhang (t ex om du/köparen eller någon annan självmant åtgärdar en eventuell brist i flyttstädningen.)
– Om vi mot all förmodan skulle missat något kontaktar ni oss skriftligen och bifogar bilder så kommer vi tillbaka kostnadsfritt och rättar till detta.
Vi måste då självklart få tillgång till bostaden för att kunna åtgärda bristen.
Bilder behövs för att se att bristen verkligen är något som beror på oss.
Skulle vi komma tillbaka till en brist som inte beror på oss, kommer du bli debiterad 250kr/timme/person för denna tid (även restid debiteras).
En eventuell brist ska reklameras via mail senast 10 dagar från städdagen.
Observera att vi ej ger någon ekonomisk kompensation om ni åtgärdar eventuell brist självmant då vi måste få chans att åtgärda detta enligt våran städgaranti.
– Vi återkommer 1 gång för att åtgärda en reklamation, därför rekommenderar vi att du eller någon är på plats och besiktar bostaden så att du verkligen blir nöjd.
– Garantin täcker ej fönsterputs då temperaturen är -5 grader C eller kallare.
Självklart gör vi alltid vårat bästa.
– Garantin täcker ej heller de ytor som inte kan rengöras med Cif som innehåller ett sandliknande slipmedel eller i de fall smuts är så pass ingrott att inte ens detta hjälper.
DÖDSBO
– Om städningen gäller ett dödsbo har dödsboet ej rätt till rutavdrag enligt skatteverkets regler.
Skulle det vara så att det ej finns kvar pengar i dödsboet att betala städningen är du som beställare betalningsskyldig och därför behöver vi även personuppgifter till dig som beställare.
RUTAVDRAGET
Vi ger dig rutavdraget direkt på fakturan och sköter ansökningen av resterande belopp hos skatteverket.
Skulle vi av någon anledning få avslag på ansökan för rutavdraget förbehåller vi oss rätten att begära resterande summa från dig.
Vid kreditanmärkning återbetalas motsvarande rutavdraget när rutavdrag godkänts av Skatteverket.
BOSTADENS SKICK
Vi förbehåller oss rätten att avsäga oss en städning om vi anser att bostaden är onormalt nedsmutsad, byggdamm finns eller att bostaden har extremt mycket hår från pälsdjur.
Dock ger vi dig möjlighet till timdebitering á 250kr/timme efter rutavdrag per person utöver fast pris alternativt ett nytt fast pris baserad på lägenhetens befintliga skick.
Skulle bostaden vara i så dåligt skick att vi avsäger oss en städning debiterar vi endast resa + 1 timme / person.
Hur fungerar detta?
På morgonen gör vi alltid en bedömning av bostaden.
Skulle något vara väldigt ingrott eller i onormalt skick kommer vi ta bilder på detta och sedan kontakta dig för att tala om vad vi anser inte är normalt.
Därefter kommer du att få ett uppskattat tidstillägg med debitering enligt ovan.
Skulle du inte acceptera extrakostnaden eller att vi inte får tag på dig räknar vi på att städningen tar 1 timme / 10kvm och du förlorar din rätt till garanti på arbetet.
Viktigt att förstå är att detta är inget vi gör för att försöka sälja på extratimmar eller liknande, utan det handlar om att vi måste debitera för den tid vi faktiskt arbetar.