Att tänka på inför flyttstädningen:

*Dra ut spis & kyl/frys, badkar och tvättmaskin/torktumlare, allt du vill ha rengjort bakom.
*Dela på allt som måste delas, t ex glasskivan i luckan på spisen om du vill få rengjort mellan.
(Vi delar på alla fönster som kan delas normalt)

*Ta bort fronten på badkaret så att personalen kommer åt undertill.
*Meddela om någonting är trasigt, ömtåligt eller annat som är bra att veta.


Villkor för flytt & städning

Fyller du i formuläret är det en faktisk bokning och inte en offertförfrågan om inget annat skrivs.

– Flytt eller städning kan avbokas skriftligen senast 10 dagar innan bokat datum (3 dagar med förlängt avbokningsskydd), därefter utgår full kostnad för flytt / städning.
För flytt samt andra rengöringstjänster som debiteras per timme, debiteras 4 timmar + 59kr i fakturahantering + 100kr för resa i de fall en resa gjorts till adressen.
– Lägenheten ska vara helt tömd vid flyttstädning. (Om ej tillval gjorts eller annat är överenskommet städar vi endast runt befintliga saker)
– Vi har med oss en 3-trappstege, om en högre behövs måste du se till att en sådan finns på plats när vi kommer.
(Våran stege räcker till normal takhöjd på 2.50m. Garantin täcker ej sådant som vi inte kommer åt om högre stege ej finns tillgänglig)
– Ofta lämnar vi städmaterial dagen innan, är du inte hemma ställer vi det utanför din dörr.
– Vi ansvarar ej för värdesaker som försvinner, se till att ni tar med dessa från bostaden.


Kom ihåg tid & datum! 
Vi väntar max 30 minuter utöver inbokad tid om vi inte fått tag i dig, därefter utgår full kostnad.
Får vi tag i dig tillkommer timdebitering utöver fast pris à 500kr / påbörjad timme per person.
Vi kan bli försenade pga. oförutsedda händelser så som köer, trafikolyckor eller liknande och detta är ingenting vi kompenserar för om inte felet ligger på vår sida enligt det som står i konsumenttjänstlagen. Vi försöker informera i god tid och gör vårt yttersta för att hitta bästa möjliga lösning om ni ej kan vänta. Exempelvis kan ni låta bostaden stå olåst och uppge portkod, gömma en nyckel osv. Vi gör alltid vårt bästa för att hitta en lösning.


DETTA GÄLLER VID EN BOKNING AV FLYTT OCH STÄD:

– Vi måste ha el & vatten i bostaden när vi utför din flyttstädning, finns inte detta kan vi inte ge garanti på flyttstädningen.
(Extra timdebitering kan tillkomma vid eventuell väntetid eller annan lösning)

– Frys skall vara avfrostat vid tillträdet av flyttstädning om du inte beställt avfrostning som tillval.
(Garantin gäller ej om frysen inte är avfrostad och du inte beställt avfrostning.
Vid tillval av avfrostning skall det finnas ett läckageskydd samt en fungerande avfrostningstapp för att vi ska ansvara för eventuella skador som vattenläckage eller liknande.)

Avfrostning sker under den tid vi arbetar med övriga bostaden. Skulle frysen vara så isig att vi blir klara med övriga bostaden innan frysen är fullständigt avfrostad, stannar vi EJ kvar och väntar på detta.
(Avfrostning debiteras även i detta fall)
Vi kan stanna kvar mot extra timdebitering efter överenskommelse.

– Allt ska finnas tillgängligt, fönster ska gå att öppna normalt och ingenting ska behöva modifieras, monteras ner eller liknande.

– Slutna element ska vara isär monterade innan vi kommer, om ni önskar rengöring emellan.

– Påpeka för oss om lokalvårdaren behöver veta om något är trasigt, ömtåligt eller behöver veta något annat särskilt om bostaden för att kunna utföra sitt jobb ordentligt.
Skulle något i bostaden vara så pass känsligt att det inte går att rengöras / flyttas på ett normalt sätt, måste du meddela oss om att inte röra detta.
Skulle vi inte bli meddelade om detta är detta inget vi står för.

– Vid flytt där kartonger packas av kund, ansvarar vi ej för skador som kan uppstå i de fall kartongen är felvikt eller överlastad i vikt.



BETALNING

– Vid bokning av flyttstädning tillkommer en fast kostnad för resa och material på totalt 379kr.
Vid bokning av flytt debiteras en framkörningsavgift på 249kr som fast pris.
Fakturan kommer att mailas ut till dig med 10 dagars betalningsvillkor om inget annat är överenskommet med en fakturahanteringsavgift på 60kr (i denna kostnad ingår även ansökan av rutavdraget).
(Faktura samt material & resa är ej berättigat rutavdrag)

– Vi förbehåller oss rätten att debitera motsvarande rutavdraget i det fall Skatteverket skulle neka hela eller delar av skattereduktionen.

– Anmärkningar på fakturan ska göras inom 10 dagar.

– Kreditkontroll görs alltid vid bokning om inte överenskommelse om fullständig förskottsbetalning görs innan.

– Vid godkänd kreditkontroll mailas en faktura ut som standard efter att flytten / städningen är utförd.

– I det fall att en kreditprövning påvisar anmärkning behöver vi få in en förskottsbetalning.
Har förskottsbetalning inte inkommit senast inom angivet betaldatum, ser vi detta som en avbokning.

– Om fakturan inte betalats inom utställt datum tillkommer en påminnelseavgift på 60kr.

Vi förbehåller oss rätten att debitera 28% ränta samt ersättning för de extra kostnader som är förenade med dröjsmålet.

– Fakturan ställs ut från Flyttstädning Partner Sverige AB med Org nr: 559020-5133 som är en bifirma till S.E.O Partner Sverige AB

– All eventuell timdebitering räknas för arbetad timme/person och vi debiterar endast hela timmar.


Flytthjälp: Se aktuellt pris i bokningskopian om bokning är gjord, annars se bokningsformuläret.

– Vid en eventuell tvist avgörs detta i tingsrätt närmast beläget Flyttstädning Partner Sverige AB registrerade adress.

INFÖR FLYTTSTÄDNINGEN

– Kyl/frys, spis & badkar, tvättmaskin/torktumlare, allt du vill ha rengjort bakom ska vara framdraget om du önskar rengöring bakom/under.
(Vi gör inte detta då vi inte vill riskera skador på golv, inredning, personal eller liknande.
Vi ansvarar ej för eventuella skador om ni önskar hjälp med flytt.
(Är något av ovanstående inte gjort täcker våran garanti ej detta)

– Badkarsfronten monteras bort (om möjligt) så att man kommer åt att rengöra under badkaret.
(Meddela oss om du vill att vi tar bort fronten, dock ansvarar vi ej om fästen eller annat skulle skadas)

– Ugnsluckans glas ska tas bort av dig innan vi kommer om du önskar att vi rengör mellan glasen.

(Garantin täcker ej om detta inte är delat)

– Om eventuell skada uppstår under städning så kommer vi behöva få in bildbevis på detta. Vi rekommenderar starkt att ni dokumenterar bostadens skick innan städning utförs. Om inga bilder finns så kommer vi med största sannolikhet ej kunna erbjuda ersättning. Glöm inte dokumentera inuti vitvaror osv.

– Pyrolytisk rengöring i Ugnen:
Om ni har en ugn som har pyrolysemalj måste ni informerara om detta vid bokning.

Detta eftersom man ej skall använda vanlig ugnsrengöring.
Använd rengöringsfunktionen innan vi kommer.
(Vi ansvarar ej om detta inte informerats av dig som kund)

-Om glas skall putsas utvändigt vid inglasad balkong måste du ha monterat ned dessa innan städning påbörjas i de fall dessa inte går att vikas in, eller om det gäller bottenvåning och det går att stå utanför.

- För balkonger där nedre delen är inglasad ingår endast fönsterputs av insidan av glaset.

-Vi tillhanda har ej några liftar, långa stegar eller förlängnings armar för t. ex putsning av fönster eller balkong glas.


DETTA GÄLLER ÄVEN VID BOKNING AV EN FLYTT:


Fast inredning

– Montera ned all inredning som är fastmonterat, t ex skåp, hyllor m.m.
Ni ansvarar själva över eventuella nycklar och liknande som tillhör dessa.


Elektronisk utrustning

– En behörig fackman ska ha kopplat ur alla hushållsmaskiner som t ex diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare, eller annan fastmonterad och inkopplad elektronisk utrustning som skall med vid flytten.


Radio och TV
– Vår rekommendation är att märka upp sladdar och tillbehör till TV, radio, stereo med mera.
Detta är inget vi ansvarar för.


Värdesaker

– Värdesaker ansvarar du för att flytta själv.
Samla ihop dessa på ett lämpligt ställe och transportera dem själv, detta gäller även dina eventuella mediciner eller liknande.


Gardiner

– Gardiner, persienner, draperier med mera, monterar du ner i förväg och packar ihop.


Krukväxter

– Vi ansvarar inte för krukväxter eller träd m.m.
Värt att tänka på är att de lätt fryser på vintertid och vid längre transporter.


Matvaror

– Töm kylen och frysen före flytt.


Husdjur

– Vi transporterar inga husdjur pga allergier och av försäkringsskäl.


Städning

– Glöm inte att gå igenom vind, källare, garage eller övriga förrådsutrymmen.
– Sortera ut och kasta det som du inte vill behålla.
– Flyttstädningen ingår ej i flytten, men kontakta oss för ett pris på detta.


Trädgårdsredskap

– Rengör alla trädgårdsverktyg, gräsklippare med mera, de ska även vara tömda på bensin och olja eftersom de flyttas tillsammans med ditt övriga bohag.


Brandfarliga vätskor

– Alla brandfarliga vätskor lämnas kvar på din gamla adress av försäkringsskäl.


Flyttkartonger

– Vi ordnar med flyttkartonger till er att packa i om du behöver.
Tänk på att packa t ex tallrikar stående på högkant, insvepta i lämpligt skydd.

– Vid flytt där kartonger packas av kund, ansvarar vi ej för skador som kan uppstå i de fall kartongen är felvikt eller överlastad i vikt.


Känsliga saker

– Möbler som riskerar att skadas på grund av svaga konstruktioner eller liknande, ansvarar vi ej för och ersätter ej dessa vid eventuell skada.
Vi rekommenderar dessa typer av möbler är nedmonterade innan flytten börjar.

– Vår rekommendation är att ni skyddar känsliga golv med hård skyddspapp/mjölkpapp.
– Vi ersätter inte skador på golv som hjulspår eller liknande.
– Om eventuell skada uppstår under flytt måste det anmälas senast 7 dagar efter utförd flytt. Bildbevis kommer krävas före och efter flytt för att fastställa om vi är ansvarige eller ej. Vi rekommenderar starkt att ni dokumenterar bohagets skick innan flytt utförs. Om inga bilder finns så kommer vi med största sannolikhet ej kunna erbjuda ersättning.

Arbetstimmar
– Restid mellan adresserna för själva flytten räknas också som arbetstid. Restid tillbaka debiteras om denna överstiger 1 timme.



REKLAMATION & GARANTI

– OBS! Vi betalar inte ut någon ekonomisk ersättning i något sammanhang (t ex om du/köparen eller någon annan självmant åtgärdar en eventuell brist i tjänsten.)

– Om vi mot all förmodan skulle missat något eller gjort något fel kontaktar ni oss skriftligen och bifogar bilder så kommer vi tillbaka kostnadsfritt och rättar till detta.
Skulle det mot all förmodan finnas en brist, hjälper vi gärna till med att vi bokar tid med nya ägarna/hyresgästerna eller hyresvärden för att komma ut och åtgärda en reklamation.

Ni kontaktar oss på info(at)flyttstadningpartner.se Förtydligande kring epostadressen - (at) ska ersättas med @

All kontakt gällande reklamation sker skriftligen för båda partners säkerhet.

Vi måste då självklart få tillgång till bostaden för att kunna åtgärda bristen. Om en hyresvärd nekar oss tillträde så kan vi inte utföra en rättelse och vi ger ingen kompensation t,ex om hyresvärden anlitar ett annat städföretag.

Bilder behövs för att se att bristen verkligen är något som beror på oss.
Skulle vi komma tillbaka till en reklamation som inte beror på oss, kommer du bli debiterad 250kr/timme/person efter rutavdrag för denna tid (även restid debiteras 300kr / timme).

En eventuell brist ska reklameras via mail senast efter 14 dagar räknat med städdagen.
Reklamationer inkomna senare beaktas ej.

Observera att vi ej ger någon ekonomisk kompensation om ni åtgärdar eventuell brist självmant då vi måste få chans att åtgärda detta enligt vår städgaranti.

– Vi rekommenderar starkt att du eller någon är på plats och besiktar bostaden så att du verkligen blir nöjd efter en eventuell reklamation.

– Garantin täcker ej fönsterputs då temperaturen är under 0 grader C eller kallare.
Självklart gör vi alltid vårat bästa.

– Garantin täcker ej heller de ytor som inte kan rengöras med Cif eller liknande som innehåller ett sandliknande slipmedel eller i de fall smuts är så pass ingrott att inte ens detta hjälper.

– Garantin täcker även de nyinflyttade/hyresvärden.

– Om eventuell skada uppstår under flytt måste det anmälas senast 7 dagar efter utförd flytt. Bildbevis kommer krävas före och efter flytt för att fastställa om vi är ansvarige eller ej. Vi rekommenderar starkt att ni dokumenterar bohagets skick innan flytt utförs. Om inga bilder finns så kommer vi med största sannolikhet ej kunna erbjuda ersättning.

– Näringsidkaren är inte skyldig att ersätta konsumenten ett belopp som skulle innebära förlust i näringsverksamhet. Lag (2005:61 paragraf 31 i konsumenttjänstlagen)

ÅNGERRÄTT / HÄVNING AV AVTAL

Ångerrätt gäller inte för avtal som:

Hävning av avtal är ej giltig för avtal som:

DÖDSBO

– Om städningen gäller ett dödsbo har dödsboet ej rätt till rutavdrag enligt skatteverkets regler.
Skulle det vara så att det ej finns kvar pengar i dödsboet att betala städningen är du som beställare betalningsskyldig och därför behöver vi även personuppgifter till dig som beställare.

Om betalning inte sker från dödsboet kan vi ansöka om rutavdraget i ditt namn.

RUTAVDRAGET

Vi ger dig rutavdraget direkt på fakturan och sköter ansökningen av resterande belopp hos skatteverket.
Skulle vi av någon anledning få avslag på ansökan för rutavdraget förbehåller vi oss rätten att begära resterande summa från dig.
Vid kreditanmärkning återbetalas motsvarande rutavdraget när rutavdrag godkänts av Skatteverket.

BOSTADENS SKICK

Vi förbehåller oss rätten att avsäga oss en städning, vanligtvis om vi anser att bostaden är onormalt nedsmutsad, byggdamm finns, kalkavlagringar i kök och badrum eller att bostaden har extremt mycket hår från pälsdjur.

Dock ger vi dig möjlighet till timdebitering á 250kr/timme efter rutavdrag per person utöver fast pris alternativt ett nytt fast pris baserad på bostadens befintliga skick.
Skulle bostaden vara i så dåligt skick att vi avsäger oss en städning debiterar vi endast resa + 1 timme / person som tyvärr ej är berättigat rutavdrag.

Vi förbehåller oss även rätten att dokumentera bostaden i form av bild, film och skrift för att dokumentera eventuella skador som uppmärksammas vid anländande till bostaden, alternativt om något mot all förmodan uppstår under dagen.

Hur fungerar detta?

På morgonen gör vi alltid en bedömning av bostaden.
Skulle något vara väldigt ingrott eller i onormalt skick kommer vi ta bilder på detta och sedan kontakta dig för att tala om vad vi anser inte är normalt. Kalkavlagringar räknas som ingrott smuts och kommer oftast kräva extra tid.

Därefter kommer du att få ett uppskattat tidstillägg med debitering enligt ovan.
Skulle du inte acceptera extrakostnaden eller att vi inte får tag på dig räknar vi på att städningen tar 1 timme / 10kvm och du förlorar din rätt till garanti på arbetet.
Viktigt att förstå är att detta är inget vi gör för att försöka sälja på extratimmar eller liknande, utan det handlar om att vi måste debitera för den tid vi faktiskt arbetar.

Såhär kan en ej normalt underhållen bostad se ut


Det är ovanligt, men det händer då och då att vi kommer till en bostad som snarare behöver en grovsanering och inte flyttstädning.

Vi använder så miljöanpassade produkter som möjligt, både för naturens skull men även för att minimera risken för skador på bostadens ytor.

En flyttstädning bör helst besiktigas samma dag i samband med att städningen är klar då personal fortfarande är på plats.

Varsam Hantering av personuppgifter

Information om behandling av personuppgifter

Om du lämnar dina personuppgifter eller om de registreras i samband med ditt besök på våra webbsidor, används de av Flyttstädning Partner Sverige AB som är bifirma till S.E.O Partner Sverige AB, för förberedelse och administration av produkter och tjänster.

Dina personuppgifter lämnas exempelvis om du fyller i formulär, intresseanmälningar samt om du ansöker om produkter och tjänster för att bli privat- eller företagskund hos Flyttstädning Partner Sverige AB.

Anlitar du oss för ditt uppdrag sparas dina uppgifter i minst 7 år enligt bokföringslagen, samt att dina uppgifter behandlas av tredje part för att uppfylla rättsliga skyldigheter som Flyttstädning Partner Sverige AB har.

Dessa parter iakttar integritetsskyddet genom att följa de standardavtalsklausuler som EU-kommissionen har tagit fram.

Dessa tredje parter är följande:
Skatteverket (Rutavdrag & Kontroller)
Fortnox (Bokföring & Fakturatjänster)
Solid Redovisning AB (Redovisningsbyrå)
Google (Mail, Kalender & Analytics)
Formsolutions.se (Bokningstjänst som även spårar bl.a IP för att t ex kunna förhindra falskbokningar.)
Våra underleverantörer kan ta del av namn, telefonnummer och adress för att kunna utföra tjänsten samt vid behov behöva kontakta dig som kund.

Flyttstädning Partner Sverige AB tillåter inte under några omständigheter att underleverantörerna använder uppgifterna i andra syften än de som Flyttstädning Partner Sverige AB definierat.

All personal inom Flyttstädning Partner Sverige AB som tar del av informationen har tystnadsplikt gällande alla personuppgifter.

Personuppgifterna utgör också underlag för marknads- och kundanalyser, affärsuppföljning, affärs- och metodutveckling.
Personuppgifterna kan eventuellt också användas för marknadsföringsändamål om du inte har begärt spärr för direktmarknadsföring.

Behandlingen av personuppgifterna kan inom ramen för gällande sekretessbestämmelser, även ske hos andra bolag i koncernen och andra företag som koncernen samarbetar med för sin verksamhet.

Personuppgiftsansvarig
Flyttstädning Partner Sverige AB är personuppgiftsansvarig.

I de fall något annat företag i koncernen, som till exempel något av våra moder/dotterbolag är personuppgiftsansvarig framgår det där du fyller i dina personuppgifter.

Om du vill få information om vilka personuppgifter om dig som behandlas av företagen i koncernen kan du begära det skriftligt på nedanstående adress.
Vänd dig skriftligen till oss för att begära rättelse av felaktig eller missvisande uppgift.

Flyttstädning Partner Sverige AB
Franzéngatan 30
11216 Stockholm

Registrering vid besök på våra webbsidor
Vid besök av våra webbsidor sker automatisk registrering av IP-adresser för mätning av besöksfrekvens.

Andra uppgifter som registreras vid besök på våra sidor är vilket operativsystem du använder, vilka sidor som besöks, vilket land du befinner dig i samt vilken typ av enhet du använder. Cookies kan i vissa fall lagras.

Ändamål

Uppgifterna av dig som besökare på våra webbsidor kan samlas in av tredje part och hanteras för att säkra den tekniska funktionaliteten, kunna optimera våran verksamhet och din användarupplevelse av våra webbsidor, samt för att på bästa sätt kunna dirigera dig som kund till den information du förväntar dig att få av oss.

Handläggare av uppgifterna
Flyttstädning Partner Sverige AB övervakar den insamlade informationen och överlåter den inte till annan tredje part än nämnt ovan.

Samtycke
I samband med att du blir kund hos Flyttstädning Partner Sverige AB via webbsida, telefon, email eller på annat sätt, samtycker du till att Flyttstädning Partner Sverige AB använder dina personuppgifter i ovanstående syfte samt för att på bästa sätt kunna erbjuda dig specifika och relevanta erbjudanden om produkter och tjänster som Flyttstädning Partner Sverige AB tillhandahåller.

Skulle dina uppgifter ändras kontaktar du oss skriftligen till info@flyttstadningpartner.se så att vi kan hålla alla dina uppgifter uppdaterade.

Om du vill återkalla samtycket kontaktar du Flyttstädning Partner Sverige AB skriftligen till:
Flyttstädning Partner Sverige AB
Franzéngatan 30
11216 Stockholm





Flyttstädning checklista - Vad ingår i en flyttstädning.

Att tänka på inför flyttstädningen:

*Dra ut spis & kyl/frys, badkar och tvättmaskin/torktumlare, allt du vill ha rengjort bakom.
*Dela på allt som måste delas, t ex glasskivan i luckan på spisen om du vill få rengjort mellan.
(Vi delar på alla fönster som kan delas normalt)

*Ta bort fronten på badkaret så att personalen kommer åt undertill.
*Meddela om någonting är trasigt, ömtåligt eller annat som är bra att veta.

(Obs! Om detta inte är gjort, tolkar vi det som att du ej önskar rengöring på dessa ställen)


Detta ingår när du bokar en flyttstädning hos oss.

Alla rum:

*Dammsugning samt våttorkning av golv
*Torkning av målade ytor som t ex dörrar, foder, fönsterbågar, snickerier, golvsocklar
*Fönsterputsning på samtliga sidor (förutsatt att fönstren kan delas och vi kommer åt att rengöra invändigt, mellan och utvändigt på ett normalt sätt)
*Avdammning samt torkning av element samt utrymmet mellan element och vägg där det är möjligt
(Vi delar inte och monterar inte bort några element)
*Rengöring av garderober (invändigt, utvändigt samt ovanpå)
*Väggar och tak avdammas

Flyttstädning Kök
*Väggar och kakel avdammas och rengörs från fettfläckar
*Skåp och lådor rengörs både invändigt och utvändigt
*Skärbrädor rengörs
*Diskbänk torkas
*(Spisen dras ut av dig) Vi rengör spisen på alla sidor även plattor, ugn, galler, plåtar och vred
OBS! Om ugnsglaset är dubbelt och du vill ha rengjort mellan, se då till att skruva bort glaset då vi av säkerhetsskäl inte gör detta!
*Rengöring av väggar och golv runt spisens normala placering
*Kyl och frys frostas av innan vi kommer (annars tillkommer en kostnad på 200kr efter Rut) de luftas och våttorkas både in- och utvändigt
*Köksfläkt och ventil rengörs

Flyttstädning Badrum
*Rengöring av kakel och klinkers noggrant och ser till att eventuella avlagringar försvinner.
*Toalett rengörs
*Rengöring av hela badkaret samt bakom och undertill om detta är utdraget, golvbrunnen är tillval!
*Rengöring av glasdörrar på duschen för att få bort eventuella fettavlagringar.
*Rengöring av badrumsskåpens alla ytor samt speglar

Flyttstädning Tvättrum
Förutom nämnda åtgärder högst upp:
*Tvättmaskin och torktumlare torkas utvändigt
(Maskiner skall vara utdragna om rengöring bakom önskas samt filter ska vara borttaget om rengöring av dessa önskas.
Du som kund monterar tillbaka filter själv)
*Torkar bort allt ludd från filtret och tvättmedelsrester från tvättmedelsfacken
*Rengöring av bänkar, ventiler & golvbrunn vid tillval

Balkong/Uteplats
Vid tillval av balkong eller uteplats omfattas även följande:
*Sopning/Dammsugning av balkongens/uteplatsens golv
*Torkning av balkongräcken samt eventuella stänger samt balkongen invändigt
*Putsning av glaset så bra som det går att komma åt om detta önskas

Förråd, Garage, Vind m.m.
Även dessa ytor sopas samt eventuella fönster putsas vid tillval

 

Detta ingår ej i en standard flyttstädning:
(Men kan självklart läggas till mot en extra kostnad)

 

Våttorkning/Tvätt av väggar och tak (endast avfläckning av väggar ingår i kök samt väggar i badrum ingår)

Rengöring av lösa föremål eller sådant som inte är standard i bostaden

Borttagning av klistermärken krokar efter tavlor, hyllor, stearin, tejp, lim m.m.

Persiennrengöring (Kan tilläggas mot timdebitering)

Rengöring av golvbrunn / vattenlås, inklusive demontering och montering (Tillval)

Balkong (Tillval)

Möbler (Tillval) Observera att vi endast dammsuger/torkar av möblerna, vi flyttar/monterar inte isär något. Dammsuger under om dammsugaren kommer åt så gott det går. I priset ingår 2 timmar. Om det är väldigt mycket möbler så tillkommer det 225kr per timme efter rut utöver första 2 timmarna).

Städning av garage (Tillval)

Golvbehandling

Rengöring av kalkavlagringar på glasdörr till dusch osv.

Skurning av golv då de är väldigt smutsiga (utöver dammsugning och våttorkning)

Specifik fogrengöring mellan kakel.
Normal avtorkning/enklare rengöring med svamp ingår för att få bort tvålrester m.m.
(Missfärgning av fogar kan ha uppstått om detta inte underhållits under tiden du bott i bostaden, detta går inte bort vid normal rengöring.)

Urkoppling av lampor, armaturer, tvättmaskin, diskmaskin med mera

Nedmontering eller isärmontering av inredning eller liknande för att komma åt att städa

(Även flytt av spis, badkar kyl/frys & tvättmaskin/torktumlare, då vi inte vill riskera skador)

Städning av tomt/trädgård (Kan tilläggas mot timdebitering)

Vindsutrymme/förråd (Tillval)

Utsida på fönsterbleck (Endast på balkongen om tillval av balkong gjorts)

Rengöring mellan glas där fönster ej går att dela på

Rengöring av trasiga fönster

Bortforsling av skräp eller lösa föremål som ska kastas

Ovansidan inuti ugnen rengörs endast så gott det går då värmeslingan sitter i vägen och det går därför inte att få bort all eventuellt inbränd mat eller liknande.